17 Ocak 2014 Cuma

brasil 19-29 mart 13



foz do igauçu







 7 aydan fazla olmuş, buraya gelmeyeli.
hayat bazen kendinden uzaklaştırıyor insanı, bunuda kendine yaklaştığını sandığın anlarda yapıyor tamda. kendine dönmek en güzel eve dönüş sanırım.
özlemişim, hemde çok.

foz do igauçu şu ana kadar gördüklerim içinde, doğa olarak kesinlikle en üstte.
buraya igazuya gelmek için önce, sao paola ordanda buraya aktarma yapıyorsunuz.

burdaki tecrübemde şu oldu, google mapsten hostel yeri secerken bir kez daha düşünün. gece 1 gibi igazuya inip hostele yürüyerek giderim diye düşündügümden havalanına en yakın hosteli seçtim. uzaydan baktıgında toplu iğne kadar olan 4 km uzaklık yürüyerek öyle olmuyormuş amazon ormanlarının içinde ama :)
neyse havalanından çıkana kadar bişi yoktu zaten, heryer aydınlık. yolun yarısı orda geçti kaldı geriye 2-3 km yalnız yol gittikçe kararıyor araba geçmiyor, canlı yok, yani yollarda yok. yolun dibindeki ormanda ise olmayan canlı yoktur, daha sonra bunu hosteldekilere teyitte ettirdim zaten :)
bütün seyahetlerim içinde hayatımda en korktugum an bu yürüyüştür neyseki herhangi bir yırtıcı hayvanla tanışmadan ulaştım hostelime.

igauzu şelalesi nerdeyse  brezilya, arjantin ve paraguayın tam ortasında kalıyor. sabah kahvaltıda, onceki gün brezilya tarafını gezmiş bugunde   arjantin tarafına gidicek bi grup arkadaşla arjantin tarafına geçtik. üstteki fotografların hepsi oraya ait. bir ülkeye en hızlı giriş cıkısım oldu, arjantinde sanırım 10 saat filan kalmış oldum. ülkeden akşam çıkmadan önce küçük igazu kasabasını gezdik arjantin tarafındaki bir yerde oturup birer bira içtik sonra biraz daha gezip, yemek vakti. etleri cidden süper , nerde yediniz derseniz tripadvisorun önerdiği bir yerdi ama unuttum neresi oldugunu :)

ertesi gün tek başıma brezilya tarafına gittim, sonrada kuş parkına alttaki fotolarda igazu ve kuş parkından. ikiside muhteşemdi.












Rio de Janeiro


rio hakkaten rüya, müthiş keyifli bir şehir. bkz:  anlatılmaz yaşanır.

yorumsuz



 





 








São Paulo 

rio ne kadar keyifliyse sao pauloda o kadar sıkıcı geldi bana, bilmiyorum neden. cok yorgundum, param bitmişti, saçma birşi yaşamıştım belki hepsi etkendir ama insanlarda genelde sao paolayı sevmiyorlar. anıtkabirsiz ankarası sanırım sao paulo, brezilyanın.









 

 






marabalar üstte, maraba otel altta




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder