1 Kasım 2012 Perşembe

croatia 3 (23 ekim 12) ZADAR - SPLİT - ADRİYATİK KIYILARI

plitvece gölleriyle ilgili sadece fotoğraf olsun istediğim için o başlıkta hiçbir yorum yazmadım. anlatayım biraz nasıl gittim ettim. zagrepin aştisinden sabah otobüse binip 2- 2 buçuk saatlik bir yolculuktan sonra göllerin oldugu bölgeye ulaşmıştım (25-30tl). göle girişte ise yine 25-30 tl civarı bir giriş ücreti ödedim, ardından bence layıkıyla 2 gün ama hızlı olunursa görülmemiş yer kalmamış bir şekilde 1 günde gezilecek bir yer bu milli park. nasıl biryer oldugu zaten fotograflardan belli bişi demiyim bu konuda. ardından aynı günün aksamında otobüsle zadara geçtim. zadara geçerken 20 dk mola verdiğimiz bir lokanta vardı ki, sahibi milli avcı filan heralde, ölüde olsalar hayatımda  ilk kez yaklaştım bu kadar vahşi hayvana. şanş o ki tam fotoğraf makinası gereken yerde yine pili bitti. go proyla çektiklerimde çok kötüydü.


aynen bu şekilde, büyüklü küçüklü ondan fazla çeşitte hayvan vardı lokantanın içinde.

işte lokantanın dıştan görünümü

zadara akşam gidebildiğim için hiç fotoğraf yok, alttaki fotoğrafta hostele ait güzel  hosteldi .
split, zadar, dubrovnik hepsinde ortak olan şuydu; tarihi daracık sokaklar sonra pat die geniş bir alana çıkıyorsunuz, orda cafeler insanlar, arnavut kaldırımlı sokaklar . dubrovnikle ilgili orda yazıcam zaten ama split mi zadar mı dense ? kesinlikle zadar derim, çünkü daha şirin ve eski şehir deniz kıyısında ama splitte öyle değil.
ve en önemlisi sea organ denen bişi var ki zadarda , kesinlikle görmeye değer bence , buda internetten bulduğum videosu.  görmek lazım, göstermek lazım (ha birde yanında ışıklı mışıklı bişi yapmışlar akşamları o da güzel oluyor).


zadardan splite otobüsle geçtim yolda ki manzara süpppppppperdi. bizim otobüs firmaları baya gelişmiş dedim bu otobüs firmalarını görünce, bilet alıyorsun güya ama herkes her koltuğa oturuyor. yolda yaşlı bir teyzeyle eşi bindi kavga edip yarı yolda tekrar indiler zaten bu yüzden. ha birde komik birşi var , bagaja ekstra para alıyorlar 7 kuno (2-3 tl) yaw amcacım 30-40 tl otobüs parası zaten eklesene ona bi güzel, neden ekstra para laıyorsun cantan varsa otobüsede aldırmıyorlar, illa bagaja koyacaksın ve 7 kunoyu vericeksin. türk firmalarının, asiti kalmamış kola servisini bile özlüyorsunuz bu otobüslerde.


ve işte split, liman, tren garı, otobüs garajı hepsi yan yana bu fotografın sağında ama dediğim gibi kalabalık split (ki ben sezonda gitmediğim halde bana kalabalık geldi)







ben sanıyordum ki zagrepe has bişi, sokakta sanat satılması



















planımda splitte 2 gün kalıcaktım , hostele ödememide o şekilde yapmıştım. , splitli ... polisle muhattap olana kadar.
splitteki ilk günümün akşamında 10-11 gibi dubrovnik bileti almaya gittim. liman ve otogar yanyana olunca önce feribota bakıyım dedim. kocaman bir liman ama ara ki bulasın bilet ofisini, sonunda karakol görünce tamam dedim bunlara sorayım nerde oldugunu bilet gişesinin, sormaz olaydım. komiser  kılıklı birine denk geldim, belli ki çok az ingilizce biliyor,  içerden bayan bir polis memuru çağırdı, gelen memurun ingilizcesi iyiydi ama. neyse bunlara derdimi anlattım, dedim arıyorum bilet gişesi bulamıyorum dubrovniğe gidicem, bunlar başladı bana sormaya "nerden geliyorsun, ne zaman geldin, ..." başta iyi niyetli bir şekilde cevapladım tabi, sonradan sorular artınca hem sinirim bozuldu hemde sabrım bitti ve " biz dakikaları hesaplıyoruz sizin ülkenizde daha çok yer görelim diye siz kalkmıssınız bana pasaport kontrolunde ki soruları soruyorsunuz, ben sizden yardım istedim siz sorfuya çekiyorsunuz beni" dedim bunlarda bunun normal bir prosedür oldugunu filan söylediler dedim ne normal prosedürü, öyle olsa siz beni sokakta cevirir sorarsınız ben size geliyorum yardım istiyorum, kötü biri olsa gelmem dimi size filan dedim ama laf anlayan kim. eger devam edecekse bu durum elçiliği arıyacağımı söyledim, biraz daha ekşın olduktan sonra elçiliği aradım (zaten yurtdışına çıktığınızda avea direk yolluyor eliçilik telefonunu ki süper bir hizmetmiş) elçilikte devreye girince, en azından elçilikle konuştuğumu duyduklarında bıraktılar ama splitte dair hiç bir istek kalmadı tabi, bende zaten gezilecek yerlerini temel olara gezdiğim için splite ayırdıgım 2 günden birine dubrovniğe verdim tekrar.

ha bu arada söyle güzel bir ayrıntı oldu sabahında, hostele splitten erken ayrılmak istediğimi. ödediğim 1 günlük ücreti alıp alamıcağımı sordum zaten kurallardada böyle birşey mümkün değildi ama yinede böyle olağandışı bir durumda şansımı deneyim dedim, başta mümkün değil çünkü bu saatten sonra yatak boş kalır o zaman dediler. bende öyle dedikten sonra dün gece neler yaşadığımı anlattım. bana olmaz diyen resepsiyondaki görevli o kadar üzüldü ki , hemen parayı iade etti  ve kaç defa özür diledi. ya dedim hem insanlık hem turizm anlayışı bu olsa gerek. (polis her yerde polis demek istemiyorum ama o gece çok kızsamda, polislerde akşama kadar salak saçma insanlarla uğraşıyorlar gecenin bir yarısı saf bi türkle biraz eğlenelim demişler olarak kabul ediyorum şu an düşündükçe o geceyi)
talihsiz aksama rağmen, tekrar splite  gelicek olursam kalıcağım hostel değişmeyecek (bu kısım fazla reklam vari oldu ama neyse).
 











ve ertesi gün rota dubrovnik



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder