24 Temmuz 2012 Salı

japan 1 (06-07-08-09 haziran 12) OSAKA

arkadaslar sonunda merhaba, oncelikle arkadasım kerime sonrada hepinize cok tesekkur ederim, japonya gezim inanılmaz bir tecrube oldu, 5 haziran gece 23 de baslayan gezim 18 haziran 05 te bitti, 13.30 gibi işimin basındaydım, dönüşte ortadaki 4lü koltukta tamamen uyuyarak gelsemde, 14 saatlik ucus aktarmalrıyla nerdeyse 20 saate cıkan zaman toplam yolculuktan ancak simdi yazabiliyorum, baya yorulmusum:) oncelikle aklımda binlerce soru vardı,daha once hiç yurtdısında cıkmamıstım, cebimdeki para kredi kartımdaki limit sınırlıydı baya, otelimde  booking comdan osakadaki en ucuz otelde rezervasyon yaptırmamdan ibaretti, hayatımda genelde plansız davranırım bişi istiyorsam sonunu pek dusunmem, bundan dolayı cok mutluda oldum, terside oldu:) tersi olma durumuda insanı geriyor ve korkutuyor haliyle, japonya konusundada boyleydim, acık acık korkuyordum :) ama ozellikle daha once japonyaya gitmis arkadasım cok ovmustu japonları onun yorumlarına cok güveniyordum, seyahet oncesinden artık seyahet kısmına geleyim artık, hava alanında zaten bir türk arkadasla tanıstım kapının acılmasını beklerken, oglu cekik goz esi japonmus,saolsun baya anlattı ama oda sasırdı benim bu sekilde japonyaya gitmeme, o ve oglu onsen die bişi varmıs japonyada ona git mutlaka dediler, bu kısmı sonra anlatıcam :)

ilk verilen yemek gayet güzeldi, diğer yemeği çekmeyi hem görgüsüzlügü arttırmamak hemde uykulu olduğum için  unuttum :) 
 japonya semaları,
sansa ucak bombostu ben direk 4 lü koltuga gectim ama saat farkından butun yol uyusamda japonyaya geldigimizde aksam 18 di (bu arada giderken 11 saat, gelirken 13 saat neden boyle bilen varmı acep?) 2-3 gün en az sersemligi sürüyor zaten saat farkının, osakaya inişe gecerken adaları gormeye baslıyosunuz, daha sonra osaka en son iniş,kansai havalanı daha önce discovery channelda mega yapılarda izlemistim, tamamen deniz doldurularak yapılmıs, neyse bu bilgiler cokda gerekli dil gevezelik yapmim, inişten sonra insansız kucuk bi metroyla gidiyorsunuz pasaport kontrolune, pasaport kontrolune giderken , ucakta dagıttıkları gümrük ve giris formundaki kalıcak yer bilgim eksikti, rezervasyon sayfamı bagajda unutmusum, pasaport sırasında cekik gozluler geliyorlar zaten yanınıza önce bi kontrol ediyorlar ama tamamen hızlandırmak için geçişi ve yardım etmek için, burdan itibaren zaten japonya size tatlı bir şekilde hosgeldiniz diyor, bu arada benim otel bilgim eksik doldurduğum formda (veya diger bi acıdan sadece isim soyadım var formda :) ),ama yazmamı istiyorlar bende tam hatırlamıyorum o zaman hatırladıgını yaz dediler yazdım forma, ardından pasaport kontrolunde sadece 2 parmak izi ve retina kaydını aldılar(bu kısım bile şok etti beni güya macera dolu ameeerika yapıcaktım vize basvurus tam bir ölümdü, sadece vize basvurusunda nerdeyse ayak parmaklarıma kadar izimi isticekler utanmasalar sadece basvuruda netekim bana vize vermediler eger bu blog işini seversem baska yerdede o maceramı anlatırım :) usa vize vermedigi icin bende 1 günde japonyaya gidebildim  gibi bi durumda oldu aslında :) neyse made in japan a döneyim şimdi ), sadece neden geldiniz dediler seyahet için dedim, ok dediler ok dedim bekliyorum daha bisiler sorucaklar bütün parmak izlerimi alıcaklar ama yok, inanamadım is it really ok dedim, jepen bacım bida ok dedi :) 90 gunluk vize yapıstırılmıs pasaportumu verdi görevli, sonra bagajımı alıp gümrük cıkısına geldim, ama benim bilgi kalıcak yer bilgisi ordada eksik :) oraya yazmayı unuttum, soruyor bisiler ama hep güleryüzlü, sonra tam anlasamadık cantanıza bakabilirmiyim dedi eyvallah ayıpsın dedim, gittik bi odaya ama nasıl tatlılar :) bizim burdaki polis veya gümrük memurlarıyla alakası yok, ki zaten soyledimde odada yaw dedim siz hic polise benzemiomusunuz hep guluosunuz adamların tabi dahada hosuna gidiyor,tesekkurler bizde zaten polis diliz gümrügüz dediler,  adamlarla cebimde su kadar param var yetermi diyorum 10 gune, gülüorlar zor wallah dikkat et diyorlar:) normalde bu tip kontrollerden nefret ederim ama bu konuda bile o kadar şeker insanlarki en ufak kötü bişi gelmior sizi rencide etmiyorlar, hatta negatif olmanız için caba gostermeniz lazım gerçi bu japonyada genel olarak böyle :) neyse bu işte bitince sıra oteli bulmaya geldi, gitmeden once gece su siteyi bulmustum muthis bi site burası http://www.hyperdia.com/en/ androidde filan app larıda var burdan bakmıstım aslında ama saf kafam o sayfayıda kaybetti, tourist informationa gittim nasıl tatlılar neyse genel olarak japonlar hakkında en son yorum yapım yoksa her defasında sıkıcak aynı seyleri soylicem:), 50 milyon tane harita var  ellerinde çeşit çeşit  o haritalarla  bana tarif etti oteli görevli, zaten otellerin tek tek haritalarda isaretlenmis halleride var haritalarda, (arkadaslar dedigim gibi ilk tecrubem oldugu icin yurtdısı , gormemis durumu var biraz bi cogunuz bu tip seyleri biliyordur ve alısıktır zaten kussra bakmayın gereksiz ayrıntılar için) neyse bu haritalarıda aldıktan sonra metroya geldim ha bu arada havalanında , wifi kiralamadıgıma biraz pisman oldum , yanlıs hatırlamıorsam 10 gunlugu 100-150 tl tutuyordu, japonyada wifi die bişi yok sokakta,herkesin teli anladıgım kadarıyla nette zaten ve 3g var sadece , otelde ancak wi fi var gunduz tabi otelde olmadıgım icin oda yok, sonra bileti aldım gidicegim güzergaha 1000 yendi 25 tl filandı , inip otele yürüyerek gidilebiliyordu, bu arada bilet sistemi soyle japonyada, bilet alıcagınız yerin ustunde kocaman krokiler var ve gidiceginiz duragın ustunde kac yen oldugu yazıyor parayı atıorsunuz, size bileti veriyor, veya gunluk sınırsız pass lerde alabiliorsunuz , tabi kendi iclerinde farklı odeme sistemleri kredi kartı gibi once kullanıp sonra odediginiz sistemler filan var, neyse aldım biletimi sonra bindim trene ama her defasında soruyorum bu tren dogrumu, dogru yondemi gidiyorum, yada kendim kontrol ediyorum, yolda zaten ilk japonla uzun konusmamı yapmaya basladım , hatta bugunde maillestik aynı japonla), yol boyu konustuk,kansai havalanından gittigim otel yaklasık 1 saatti , yol boyu bana nerde ucuz ve güzel yemek yenilir, nerelere gidilir tek tek herseyi yazdı, sonrada inince benimle yarım saat otelimi aradı saolsun sonra kendi gidicegi yere gitti beni otelime bırakıp :) sonra otele esylarımı bırakıp sokaklara attım kendimi baya gec olmustu
 bisikletin benim için yeri ayrı oldugu için kötüde olsa bu fotoyla başlayım gecede olsa bisikletlerle sizi karşılıyor japonya

ne alaka bilmiyorum ama uykusuzluk zaman farkı filan markette ilk cektigim foto, bu buzların olmuş:), bu arada japonyada şöyle birşey var bizim eski anadolu lokantaları gibi, oturdugunuz yerde ücretsiz su getiriyorlar ve en güzel tarafıda her zaman buzlu oluyor
heryerde bozuk parayla calısan makinalar var, ben bu fanta grape yi cok sevmistim, keşke burdada satılsa :(
işte japonyada ilk gecemde beni en mutlu eden görüntü; param yetmesse napıcam düşüncesi su manzaradan sonra yerini rahatlama bırakmıştı
bu fotografı osakanın harlemi diye anılan semtte:) gece 00.00 sularında cekmistim, koruma kucu kucuları :P
24 saat acık küçük marketler heryerde var zaten ama boyle büyük marketlerde var yine 24 saat açık
ilk gecemden son fotomda bu olsun, yine nasıl bir haleti ruhiyedeysem japon emlakcının fotosunu cekmişim :) , kiralık ev arayanların işine yarasın

ilk gece tabi ilk şoklar,
1.inanılmaz pozitifler ,kibarlar, sıcacıklar , yardım severler
2.heryerde bisiklet var, hem surerken hemde parkedilmis durumda,
3.trafik sagdan isliyor bazen bi tuhaf oluyosunuz yururken dilde bisiklet kullanırken ozellikle
4.cok ama cok güvenli bir ülke, ( ilk gecemmiydi 2ci gecemmi tam hatırlamıyorum şimdi,otelin yerini sordugum iki jepen kardesim dikkat et burası osakanın harlemidir dedigi halde, nacizane dusuncem kotuluk bakısları tehlike bakısları bile farklı mesela harlem dedikleri yerdeki tehlike su olabilir die tahmin ediyorum :) ; yolda yanlıslıkla birine carpsanız bile caprtıgınız kisi ezilip büzülerek sizden ozur diliyor, belki bu olmaz japonyanın harlemlerinde:),
5.kadınlar için cok rahat bir ülke gecenin 12 sinde minili hatunlar bisikkletleriyle cirit atıyorlar, kimsede dönüp bakmıyor( burdada bir dipnot düşeyim , forumda kadın arkadasımız ne kadar var bilmiyorum ama japonyadaki kadınları gordukten sonra türkiyedeki kadınlar ... neyse simdi kimseyi kızdırmak istemiyorum hersey anlatılamıyor burdan :D )
6.sistem ve kurallar saat gibi işliyor,ama cokda akıllılar makinalasmamıslar bence
7. 24 saat acık her köşebaşında market var , seven, farmer market ... ve icerde herseyi bulabiliorsunuz, bu marketlerde sıcak suda, mikro dalga fırında var sıcak yemekler için ve inanılmaz cok cesit var icecektede yemektede, tatlıdada, ve hazır yemek dedigime bakmayın tatlıları mesela abartmıyorum bizim burda burun kıvırdıgımız ekleri bile oyle güzelki,türkiyede marketlerde satılsa bu tatlılar, türkiyede kapanmayan tatlıcı kalmaz (not : hazır yemekler yani marketlerde satılan yemekler 1960 lardan  bu yana satılıyormus, teknoloji ve inovasyon muzesinde gordum ta o yıldan duran hazır yemekleri) birde  en hoşuma giden  şeylerden birisi bizi çok seviyorlar, turkey filan dediginizde az bi kısmı anlıyor ama turko dediginizde, kocaman bi aauuuwww oluyor tepkileri gülümsemeyle birlikte, bizi cok seviyorlar niye bilmiyorum,  bir yerde okumus biz aynı ırkdan geliyormusuz, ki buna bende katılıyorum o kadar cok ortak noktamız varki (özellikle eski gelenk goreneklerimizle ) ), ha birde kapadokya ve istanbulu bilmeyen japon yok , türkiyeyi bilmiyorlar ama özellikle kapadokya ve istanbul agızları acık kalıor yine ve türkiyede oldugunu bile bilmiyor bazı japonlar zaten yazmıstım evsizlerin yattıgı yerleride ogrendim en kotu oralarda yatıcaktım :) ilk gece bunları keşfetmekle gectibu arada japonyada gece konaklama ,yapabileceginiz 3 şekil var 1- otel, 2- internet cafe (ama soyleki size oda veriorlar duşu filan var ve 5 saati 2000bin yendi yani 45-50 tl ediyor, atıyorum cok lüks bir semttesiniz zaten gece uyumak icin para veriorsunuz ki bu net cafelerde duş bile var burada geceleyebilirsiniz, fakat oyle heryerde yok bunlardan bilginiz olsun diye bunu soyluyorum), 3-iste burası cok komik, gece dolasırken video marketler gordum 24 saatt acıklar girdim bi baktım kocaman video market ama ben satılıyor sanıyorum videolar, degilmis kiralıyorlar, isterseniz orda izliyorsunuz isterseniz evinize goturuyorsunuz ama orda izlemek istersenizde size oda veriyorlar   , bu arada videoların yüzde 90 , biyoloji agırlıklı , sokaga bi cıkıosunuz ulen diosunuz bu kızlar bu kadar masum nasıl kim nerde cekiyor bu videoları, izleme sansım olmadı ama video kapaklarına baktıgınızdada gerci bu ne masumiyet diceginiz basrol oyuncuları oluyor , bu bile insana baya bişi katıyor bida ne kadar bebeksi masum yuzlu bir kadınla tanısırsam, tanısayım yemem, Japon sanatcı kadınları hatırlatırım kendime.



Japonların kurallara yaklasımı metro giris cıkıslarında belli oluyor, metrolar sürekli acık gibi gozukuyor, girerken biletinizi veya kartınızı okutuyorsunuz (veya turnikelerin en sagında gorevliler var kucuk camekanlı yerlerinde onlara veripte bileti gecebiliorsunuz ) cıkarken yine okutuyorsunuz ama ilginc olan suki dedigim gibi turnikeler hep acık, bir gun yaw dedim okutmasam kapanıcakmı okutmadan gecmeye kalkıstım ve evet dan kapandı (mekanizma sizi görüyor eger bileti okutmassanız gecisinize izin vermiyor), yani oyle bir duzen varki size karsı iyi niyetli , potansiyel suclu olarak gormuyor , sizi dürüst varsayıyor ama bi yamuk yapacagınız zamanda, sistem sana bir senmi akıllısın diyor, gordugum sey japonyanın genelinde hep buydu 

  ,
3- kaldıgım otel geceligi 1700 yen di (40 tl filan ediyor) 4- booking comdan rezervasyon yapıp tek günlük buraya gittim, bu arada otelde wi fi var, minik lobisinde 2 tane pcde bulunuyor sizlere zaten ordan yazıordum, bunun dısında 100 yen yıkatma 100 yende kurutmak olmak üzre camasırlarınızı makinada kurutup yıkatabiliorsunuz, 5- wc ve duslar ortak, otel genel olarak temizdi http://www.booking.com/hotel/jp/business-taiyo.tr.html?aid=318670;label=taiyo-B4nrjVnApgKvewzRTdp7EwS14283458407;sid=a6211a5a3b2fd0da00f4171c4193f708;dcid=1;origin=disamb;srhash=512171307;srpos=3 bu otel ;http://www.hotel-taiyo.com/en/index_e.html o gece bir sürü broşür vardı otelde biraz onları inceledim, ertesi sabahta akvaryuma gitmeye kadar verdim ;


akvaryumun en çirkin canlısıydı ve bir insandan daha büyük bir balıktı

heryerde japon ilkokul ögrencileri var ama o kadar tatlılarki oy oyyy


burası işte muhtesemdi binlerce balığın ahenkle dans edişi, sanki klasik müzik konseri

bunlar cok cirkin cok ürkütücüydü kucuk gibi gozuksede her biri insan büyüklügünde
sanırım akvaryumda en etkilendigim bu minicik deniz anaları oldu , en küçüğü fındık en büyüğüde ceviz kadardı, neden bilmiyorum ben çok etkilendim muhteşemdiler

işte yine japon ögrenciler akvaryumun içinde ve çevresinde her yerde varlar, akvaryumdayken bazen vıcır vıcır sesleri yüzünden kaçıyorsunuz ama yinede çok tatlılar


o minicik elleriyle , minicik yemeklerini yine minicik sopalarıyla  yemeleri öyle tatlıki ,
birde nasıl bir sistemle bunu ayarlıyorlar bilmiyorum ama 
her okulun öğrencisi sanırım farklı renkte şapka takıyor ve böylelikle öğrenciler karışmıyor, yoksa o kadar çoklarki, bu gerçi bütün müze veya benzeri yerlerde geçerli ziyaretçilerin yüzde 80 i zaten okullarının getirdiği öğrenciler 


 birde diğer güzel şeylerden birisi toplu taşım çok geliştiği için minnacık çocuklar müzelere öğretmenleriyle birlikte metroyla gidiyorlar

12 gün boyunca toplamda iki defa polis gördüm biriside bu 2 bisikletli polisti osakada, fotonuzu cekebilirmiyim dedim hemen mutlu oldu  zaten bi suratına baksanıza, taksimde 1 mayısta  etrafta böyle bisikletli gülen polisleri düşünün, dediğim gibi herşey çizgi film gibi bu ülkede

çoğu lokantanın vitrininde böyle maketleri var yemek istediginiz yemeklerin, fakat gerceginden ayırt etmeniz mümkün degil resmen bu konuda sanatçı olmuslar


hatırlamıyorum çektimmi hiç ama heryerde golf ve beyzbol sahası var en popüler sporlar bunlar, ama bunlar dısında metroyla giderken birden sırf hız teknelerinin yarışları için düzenlenmiş bir tesis görüyorsunuz
sanırım cem yılmazın ortaklıgı vardı bu klozet markalarında(coğu yerde bu marka var bu arada)
lavaboları bile boyle minnacık
oyun salonları o kadar cokki, ve bu fotografların oyun salonlarının kadınlarla ilgili kısımları


banka cok az gordum ben belkide adlarını bilmedigim için, ama bu bankamatiklerle dolu yerlerden bir sürü var




http://www.kaiyukan.com/language/eng/index.htm linkini ekledigim adreste yerleri yazan osakada toplam 4 te olan bulunan turizm bürosundan (bana yakın olan tennojidekiydi ) tek günlük akvaryum kartımı aldım( sınırsız metro kullanımı dahildi), ikisi birden indirimliydi burada zaten kartların fiyatlarını ve hangi aktiviteler dahil gorebiliyorsunuz, http://www.pia-kansai.ne.jp/osp/en/02_buy.php kartı aldıktan sonra akvaryuma geldim, ama bu konular basta biraz gersede sizi çünkü ilk yurtdısı tecrubem oldugu icin gidicekmiyim gidemiyecekmiyim param yetecekmi diye kaygılar daha sonra özellikle metroda yer arama konusu keyif vermeye basladı, soyleki metro sistemleri muthis ve elinizde haritalar zaten, hem bulmaca çözer gibi araması cok güzel oluyordu hemde sürekli soruyordum Japonlara ve her bişi sordugunuzda aldıgınız pozitif enerji, soguk kumlardan kızgın sulara atlamak gibiydi, şaka bi yana sadece japonyaya , Japon insanına yer , o gülümsemeleri size yardım etmeyesormak için bile gidilebilir calısmaları, eger bilmedikleri veya ilk kez duygukları birsey soruyorsanız agızlarını ve gozlerini kocaman acıp aaaaaaaaaa demeleri :D hepsi o kadar sirin ve komikki sanki Japon animesinenin içine düşmüssünüz zaten onlar cizgi film bi süre sonra kendinizide o cizgi filmde bir karakter sanıyorsunuz , bu arada bu dediklerim tamamen konustugunuz zaman gecerli, yoksa normalde sokakta bumuymuş Japonlar dersiniz kimse kimseye bakmıyor kimse kimseyle goz teması kurmuyor, ama birde su var selamlama kültürü cok gelismis, bi magazaya girdiginizde sürekli sayimasen diyip duruyorlar en az boyle diyorlar, atıyorum bi poagaca alıosunuz metroda bi büfeden kızcaz size saydırmaya baslıor :D bi sürü Japonca bişi anlatıyor sizde masal dinler gibi dinliyosunuz büyük ihtimal siz simdi poagaca alıyorsunuz, karsılıgında su kadar para verdiniz bende size üstü olarak su kadar para veriyorum tesekkur ederim gibi seyler soyluyorlar ama o kadar hızlı ve tatlı bir bicimde soyluoyorlarki sıkılmıyorsunuz tam tersine o konustukca ben gülmeye , ha birdebaslıyordum artık paranızı bizim eskiden bakkallarda olurdu para konulacak minik bişi var onun içine bırakıyorsunuz ordan alıyorlar, birde cok fazla bozuk para kullanılıyor ( eger benim ) onaculsuzlugumdan degilse uygun bir bozuk para cüzdanıyla giderseniz iyi olur , 500 yene kadar (13 tl civarı ) sadece demir para kullanıorsunuz ilk gün boylelikle akvaryumda geçti sayılır, aslında 3 hafta oldugu icin biraz unutmusumda hangi gun naptıgımı, demekki doner donmez yazmak gerekiormus, akvaryumdan sonra biraz osakada dolaştım, tokyoya gitmeyi düşünüordum onu planlamak için nasıl olsa metro bedava oldugu icin shin kasen denen hızlı trenin ilk duragı var oraya gittim bilet fiyatlarını sormak için hemde gecmis oluyorum böylelikle, ilk gunun aksamıda boyle gecti, bu arada bu akvaryumu kesinlikle tavsiye ederim müthis biryer, resmen okyanusta hissediorsunuz kendinizi, türkiyedekilere gitmedim ama trdekilerin boyle olabilcegini sanmıyorum zaten tanıtımında dünyadaki en büyük akvaryum die geciordu yanlıs hatırlamıorsam, birde su aklınızda bulunsun orda kocaman bir donme dolap var , gitmisken onada binebilirsiniz ama ben o gün binmedim cünkü ertesi gün içinde zaten dönme dolabın ücretsiz olacagı 2 günlük Osaka unlimited pass alıcaktım ve 31 beleş etkinlik içinde o dönme dolapta vardı, ertesi gün dedigim gibi tekrar gittim benim turizm bürosuna iyice Samimi , tokyoya giderkende bu bayanlardanolduk zaten ordaki bayanlarla yardım aldım onuda anlatıcam, 2 günlük kartımı aldım ondan sonrası tam koşusturmayla gecti ,bir elimde harita diger elimde etkinlik biletleri koşturup durdum 2 gunde aksama kadar, fotografların saatlerine bakarak olabildigince dogru b i sekilde anlatmaya calısayım , şimdi söyle bi durum var yalnız , sizin ne istediginize ne gormek istediginize göre anlatayım olabildigince, anladıgım suki Osaka bir sanayi şehri, şehrin içindeki müzeler dahi gökdelenler içinde, fakat Osaka unlimited pass alırsanız eger gittiklerim içinde ozellikle onericeklerim farklı olur size (31 etkinlik beleş çünkü), daha dogrusu bida gitsem yapacaklarım sunlar olurdu öncelikle 2 günlük bahsettigim kartı alırdım; 1. 1 gün hızlı bir şekilde sabah kacta acılıorsa akvaryuma giderdim,

bundan sonra fotolar üzerinden naptıgımı anlatayım aksamlar dısından zaten sürekli fotoğraf cekiyordum,
osakanın harleminde kalınca alttaki görüntülerde normal oluyor, ama güzel olan herkesin herşeyin bisiklet üstünde olması
 sadece bayanlara has bu vagonlar ilgincti, osakada hicbir zaman cok kalabalık olmadı metro belkide ben  iş saatlerinde metroya  binmiyordum bilmiyorum, böylede birşey var ama pembe vagonlar:)
metro demişken metroları bile pek insan odaklı eski olsalarda,bu koltuklar kadife kaplı :) hemde yaylıydı pofuduk pofuduk
kısa boylu uzun boylu herkesi düşünen canlı bu jepenler, birde goruntu genelde boyle metrolarda orta yas ve üstü uyuyor, gencler ellerinde hep telefon konusmuyorlar ama sürekli telle bişiler yapıyorlar
 bu dönme dolap dünkü akvaryumla yanyana ama bugun binicem çünkü bugun beleş ,2 gunluk kartımı kullanıcam koştur babam koştur olcak, ama pekde keyifliydi
 daha öncede yazdım heralde marketlerdeki yiyecek icecekleri pek sevdim buda onlardan birisi ne oldugunu bilmesemde, alın aldırır için içirin, içinden boyle meyveli puding gibi bişi var meyve var herbişi var görürseniz alın, sanırım 3 tl idi
 işte 2 günlük kartımla binebildigim bana beleş gemilerden birisi,
 bu platformun gemiyle birleşmesi yarım dakika bile sürmüyor hem güvenli hem pratik hem konforlu,
cepenler bizim  vapurlara binme şeklimizi görseler,  kölelere kürek çektirerek vapur hareket ediyor sanırlar kesin
 heryerde engelli ve yaslılar için düşünülmüş herşey, mesela burda bile önce yaslıları alıyor gemiye görevliler hep birlikte
 işte bahsedip durdugum kart solda, onunla metroya biniorsunuz sonracıma gordugunuz siyah kuponların hepsi size beleş, kartla birlikte o kuponu gosteriosunuz gittiginiz etkinlikte, sağdaki telefon ve mp3 kart fiyatına dahil degildir
gemi turunun pek bir ekşını yoktu, bi sürü üstteki gibi köprü görüyosunuz 
 işte dönme dolaptan aşağısı
bugun pek keyfim onun için eğlenceli anlatamıyorum özür dilerim,
ama yazdıkça bana pek iyi geldi, hem o günlere geri döndüm hemde paylaşması pek güzel,
gevezeliği bırakıp fotolara doneyim yeniden,
bu arada akvaryumun ordaydı dedigim gibi üstteki donme dolap ama üstteki bahsettigim gemide ordaydı,
sabahtan oraya gidip gemime bindim sonra  dönme dolabıma sonrada osaka castle gittim, allta o fotolar geliyor lakin osaka castledan önce bi binanın 8-9-10 katında bir müze var allta fotoları olan müze orayı gezdim, birde gemi turunun pek bi ekşını yoktu esase bi sürü köprü görüyosunuz
içinde bulundugum müzeden osaka castle


minayüt konusunda muhteşemler




annemin 10-20 yıl oncesine kadar kullandıgı dikiş makinası, japonyaya müzelik ürün ihracı yapma fikri var aklımda



özellikle cektim cünkü bütün japonyada asansorlerde her zaman 1 giriş katı demek, bizdeki gibi; G, Z, 1 falan filan gibi elli cesit degil numaralandırma sistemi


japonyayı genelde asyalı türüstler geziyor, gorunce bu kadar fransız koleji bebesi onlarda tuhaf gelmisti


düzen düzen düzen




böyle birşey var , sanırım özellikle japon cocukları cok seviyor, gittiginiz müzeye dair minicik kitapcıklar o minik kitapcıklarda her bölüme ait mühür yeri, sonrada müzede gezdikce o mühür yerlerine mühür basıyorsunuz


bu müzede osaka castlenın hemen yanındaki bir müzeydi,küçük olsada neden bilmiyorum beni müthiş etkiledi :(



bu kadar yemek icinden sece sece alttakinimi sectin diyeceksiniz, bilmem oyle yaptım:) alttaki ilk foto girdigim lokanta onun altındaki fotoda , benim yedigim yemek, duymussunuzdur ıslak sıcak havlu geliyor soldaki havlu tabi acılmıs hali:) ondeki kırmızı kupada cok güzel bir corba vardı, japonlar corbayı kupalarda iciyorlar, bu suşi artı corbanın (su her zaman beleş lokantalarda bu arada) fiyatı sanırım 25-30 tlydi, lakin soyle bişi var sizi kapıda geleneksel giysileriyle bir japon hanım iceri takdim ediyor ve icerideki garson ve ascılar yani bütün calısanlar hep birlikte hosgeldiniz diye cıgırıyorlar yaklasık 10-15 calısan bi anda utanıyorsunuz haliyle :)

ilk gunlerde yagmur pek yagmuyordu haliyle bu tip üstü kapalı sokakların ne kadar cok neden oldugunu anlamamıstım, sonrada iklim fazlasıyla anlatıyor:)
osakada yine beleş bi teknturu ama gereksizdi, osakada sanırım hem merkezde hemde sahilde tekne turu gereksiz , sanayi şehri çünkü
 işte bahsettigim müzedeki hazır yemekler 1960 larda marketlerinde satılan
üstteki inovasyon müzesinden sonra alttaki baska bir müzeye koşturdum, alttaki müzede bir binanın 8 ve 9 nu katlarındaydı, burda ilk kez türk bir aileyle karsılastım iş için gelmişler, 12 gün boyunca kyotodaki kebabcı dısında baska türkle karsılasmadım, bu arada alttaki müzenin güzel tarafı size kimono giydiriyorlar ve müze ücretine dahil benim kart oldugu müze free oldugu icin haliyle kimonoda freeydi,
birde bu müzelerin hepsinin adını unuttum kitapcıgını atmadıysam bi ara isimlerinide tek tek yazarım





müzeler bittikten sonra alttaki parka geldim aslında amacım tennoji zoo yu gezmekti lakin yetişemedim,
fakat bendeki kitapcıkta daha kapanmasına yarım saat var yazıor kapıdaki görevliye diyorumki giricem ben içeri bakın burda boyle yazıor bende bu kitapcıga güvenerek teee türkiyeden burdaki hayvanları görmeye geldim :), görevlilerde 2 tane sirin japon kızımız her zamanki gibi, kızlar hayır olmaz bitti zaman diyorlar nasıl kuralcılar birde 2 dk once kapandıda diyorlar:), neyse bende ahha dedim japonyada buldum hata managerınızla görüsücem filan diyorum, ama türkiyede olsa böyle tartısma gibi olur alakası yok resmen sohbet ediyoruz, kızların ing cok giris seviyesinde, bendeki kitapcıkta ingce neyse kızlardan biri olayı cozdu tam o anda, bakın dedi altta yazıor kapıların yarım saat once kapanıcagı hakkaten bi baktım adamlar yazmıs zaten, kör ve  türk  ben,  üstün körü baktıgım için görmemisim, normal kapanıs saatinden yarım saat once iceri giris kapanıyormus, bende tabi turp , len dedim nerdesin sen kimle asık atıosun, basım onde özür diledim yarım saat, onlar diyor yok biz özür dileriz neyse yarım saatlik özür dileşme seansından sonra yine hemen burda olan başka müze vardı bende o müzee girdim,
aynı james bond filmlerindeki hırsızlık yapılan müze tarzı biryerdi kacbin yıllık seramik vazolar, altınlar falan filan, tabi güzel hosta foto nerde derseniz, japonyada foto cekmenin yasak oldugu tek müzeydi
 buda işte aynı yerdeki bahçe, biliyorum cepen bahceleri ünlü lakin bu bahçe şehrin tamda pamukların biriktiği göbeğinde

 ahanda onsen burayı ne ben anlatayım nede siz sorun, anlatması çok güç ama muhteşemdi,
eğer japonyaya giderseniz ve bir onsene girmesseniz bence japonyaya gitmenizin pek anlamı olmamış demektir dönene kadar 3 kez gittim :),
bu arada burdada foto çekmek yasak oldugu için haliyle :D:D ancak kapısındadaki broşürü cekebildim  (25:00 da ayrı güzeldi onsen ömrünüze fazladan 1 saat katıyor)
 of of offf işte bahsettigim market yemeklerinden birisi,görüntüsü cok sıradan biliyorum ama tadı müthişti ve sadece 2 veya 3 tldi
 bugünde son olarak bu dönme dolaba bindim, tabi su an kırmızı bi metal yıgınından başka bişi degil ama öyle bu yığın dönme dolap, hemde içinde kliması olan, iphone için jak girişi bulunan , kendi müziginizi acıp,gündüz veya gece romantik yapabilceginiz bir dolap :)

4 yorum:

  1. Dostum seni tebrik ediyorum.

    Büyük cesaret seninki bende senin gibi cesaretliyimdir ama benim eksik noktam ingilizcemin olmaması, yoksa senden eksik kalır yönüm yok inan bana:)

    Yazılarının hepsini okudum özellikle (ok ok diyorum ama ne okeyi her batışımda nehrin yarısını içtim zaten ictigimden daha fazlasını yine her batışımda altıma işiyerek cıkarttım ama caktırmıyorum güya:)
    ok diyince adamcağızda gülümsüyor her defasında you enjoy it diyor :) Burada 5 dk aralıksız bir kahkaha vardı süperdi uzun zamandır bukadar gülmemiştim:)

    Başka yazılarınıda okuma fırsatımız olur umarım..

    Birgün beraber seyahat etmek dileğiyle kendine iyi bak:)

    YanıtlaSil
  2. vedat hocam inan çok mutlu oldum yorumuna çok ama çok teşekkür ederim,
    macerayı seviyorum, bi gün kafayı gözü yarmam umarım ama :)

    umarım bende isterim birlikte bir gün seyahati,
    görüsmek üzere :)

    YanıtlaSil
  3. Dostum masal gibi okuyorum yazdıklarını, senden sonra müthiş bir istek oluştu içimde hanımı kandırabilirsem bende gidicem. Tek bekar modunda.
    Birde bu onsen'i anlayamadım dostum biraz daha açarmısın:))

    YanıtlaSil
  4. çağatay gerçekten masal gibiydi herşey, şunu söyliyebilirim kesinlikle o kadar teknoloji ve şehirleşme içinde bile o kadar masum kalabiliyorlarsa bu insanlar bu masaldır ya hakkaten veya bizler cehennemde yaşıyoruz , inan bunu bilmiyorum :)

    onsen konusuna gelince, inan açılmaz yaşanır onsen:), onsendeyken yeteri kadar açıldım zaten :D:D, birazda spoiler olmasını istemediğimden anlatmak istemiyorum ayrıntılı ;

    alttaki fotoların üstüne akşam gidin diyorum birde benim yaşadıgım gibi yağmur yağarsa of of offff

    https://www.google.com.tr/search?q=%E6%B8%A9%E6%B3%89&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:tr:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=tr&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=OZs0UI-PN6eB4gTlk4BA&biw=1173&bih=787&sei=PJs0UM_GMILP0QWGn4HABg

    YanıtlaSil